My photo
Selalu berpegang pada katakata ini,saya sedar cinta saya itu mampu berakhir dengan cinta sahaja pepun saya akan tetap lukakan hati dan perasaan saya demi orang yang saya sayang,saya nak dia bahagia walaupun bukan dengan saya..kata orang berkorban demi kebahagiaan si dia merupakan pengorbanan besar dalam diri seseorang pasangan

salah atau tidak


assalammualaikum 

HALU HALU


post kali ini berkenaan dengan salah atau tidak kita berkawan semula dengan bekas pasangan kita selepas sudah terputusnya ikatan itu …

perpisahan ini selalunya terjadi bila keduadua belah pihak tidak ada keserasian, curang dengan pasangan, bosan la dengan pasangan masingmasing dan sewaktu dengan nya yang boleh menjadi faktor kepada kehancuran tapi bila dah jadi semua nie so we must accept it eventhough it hard… (PAST IS PAST NO MATTER WHAT HAPPEN)


apa yang dari kita semua nampak dari keadaan sekeliling, selalunya bila dah berpisah ni, mula la masing masing tak nak tegur sapa lagi, taknak tengok pon muka tuh kalau boleh kan, habis semua delete num fon and kenangankenangan bersama … (kononnyer laaa)

sampai ada sesetengah kata:

" sumpah aku tak nak ada kena mengena dengan kau lagi lepas ni,jangan ganggu hidup aku lagi"

bersumpahsumpah bagai kan yang sesetengah ni, pelik bukan …tapi ni la lumrah kita sebagai manusia

tapi ada yang part positive nye jugak, ada yang boleh terima keadaan selepas mereka mengambil keputusan untuk putus…
mungkin mereka lebih selesa menjadi seorang sahabat, boleh duduk lepak sekali gitu,bergurau senda and this is good right, aku suka ini :)


sebenarnya tidak salah untuk kita berkawan semula dengan bekas kekasih kita bila perpisahan itu berlaku dalam keadaan yang baik tanpa ada sedikit pun perasaan dendam tapi ingat ada batas batas nya, dia bukan lagi kekasih kita so jangan nak ada perasaan lain pulak,hehehe

so kesimpulannya ,kita semua buat silap dan tahu dimana silap kita dengan pasangan kita bukan, menjadi kawan kepada bekas kekasih kita bukan laa semua orang boleh lakukan, its hard right?
islam sendiri mengajak kita membina ukhuwah bukan memutuskannya so why not we try to make a friend to each other , pengalaman banyak mengajar kita semua erti kehidupan walaupun dengan bekas kekasih kita sendiri…ianya menjadi kita lebih matang dalam membuat keputusan dan berfikir :)


sweet sangat bila pasangan yang sudah putus ini berkawan semula
tapi jangan pulak disebabkan perkara ni hubungan baru yang dibina bersama insan lain goyah… Yang paling penting,jujur la dengan kekasih baru… beritahu perkara yang sebenar itu lebih baik THAT'S THE MAIN POINT OKAYY (JANGAN JADI BONGOK OK )




till then,

bye


uolsss