My photo
Selalu berpegang pada katakata ini,saya sedar cinta saya itu mampu berakhir dengan cinta sahaja pepun saya akan tetap lukakan hati dan perasaan saya demi orang yang saya sayang,saya nak dia bahagia walaupun bukan dengan saya..kata orang berkorban demi kebahagiaan si dia merupakan pengorbanan besar dalam diri seseorang pasangan

Terima aku seadanya


ah duduk bersendirian… Jadi secara tak langsungnya, aku mula la terpikiaq itu…terpikiaq ini dan tibatiba aku teringatkan tentang satu soalan yang pernah membe aku tanya dekat aku masa hujung tahun lepas sebelum cuti semester… 

“mampukah kekasih hati hang terima seadanya diri hang selepas hang berpisah dengan insan yang hang betulbetul sayang dulu,mampukah dia terima hang selepas dia akan menjadi yang kedua dalam hidup hang nanti dan mampukah dia terima kisah hang yang dulu”
(lebih kurang camtu la)


Aku pun tak tau nak jawab apa and nak buat apa…
Bila freefree macam nih, aku mula la terpikiaq soalan tu… Tapiii,macam mana pun, walau apa pun…aku nak dia tau kisah aku yang terdahulu…Aku nak dia tau kehadiran yang dulu dalam hidup aku satu waktu dulu… Kalau dia betulbetul ikhlas, mesti dia boleh terima baik buruk aku… Boleh terima kisah aku yang dulu…Kan??? Tu lah yang paling penting untuk aku… Aku nak diri nih diterima dengan hati yang ikhlas… Kisah yang dulu tu adalah cuma satu kisah kenangan dalam hidup aku… Kisah yang telah berakhir dengan satu titik noktah and yang tak akan mampu lagi untuk disambungkan semula kisah ceritanya… Semua orang ada kenangan…kan? macam tu juga dengan diri aku…hidup aku… Aku pun tak terlepas dari milikki sebuah kenangan yang sangat pahit dan amat terkesan dalam hati


Sessungguhnya, seseorang itu akan bertemu dengan insan
yang salah sebelum bertemu dengan insan yang sebenar”


Aku memang nak dia tau semuanya dari a hingga ke z… Supaya dia boleh buat keputusan yang terbaik untuk diri dia… Aku tak mau dia menyesal bila dia dengan aku… Tak mau dia menyesal pilih aku sebab dia akan jadi yang kedua dalam hidup aku… Setiap orang kan berbeza… Jadi, sebab tu la penting bagi aku untuk dia tau kisah kenangan dalam hidup aku satu waktu dulu…Apa yang penting sekarang adalah bila dia tau kisah aku and dia boleh terima semuanya dengan hati yang terbuka… Aku sangatsangat appreciate kalau dia boleh terima semua tentang diri aku especially kekurangan yang ada pada diri aku nih and tentang semua kisah kenangan dalam hidup aku… Tapi kalau dah namanya sayang,mesti tetap ada cemburunya kan? Maaf dari hati kalau kisah aku  bakal mengganggu perasaan dia sebagai kekasih hati

Semuanya adalah takdir,bertemu dan berpisah adalah bukan dibawah kawalan aku… Semoga dia memahami segalanya…Insyallah,amin




"terimalah diriku seadanya"
“ikhlas dari hati”

Assalamualaikum =))